healthheart

Καλώς ήρθατε στο opentec. 

Αυτή η σελίδα δημιουργήθηκε με σκοπό να ενημερώσει

όλους τους ενδιαφερόμενους για διάφορα θέματα

που αφορούν την υγεία, τα παιδιά και τη διατροφή.

Με λένε Στάματη και ελπίζω στο opentec 

να βρείτε λύσεις και ιδέες για αυτό που ψάχνετε.

 

Αποφύγετε τα χημικά εντομοαπωθητικά με διάφορους φυσικούς τρόπους.

bottle

Αν θέλετε να αποφύγετε τις απολυμανσεις και τις απεντομωσεις λόγω των χημικών που μπορεί να περιέχουν, μπορείτε να ακολουθήσετε κάποια εναλλακτική μέθοδο για την αποφυγή των ενοχλητικών εντόμων.

Ευτυχώς η φύση είναι εφοδιασμένη και μας παρέχει ένα μεγάλο εύρος φυσικών εντομοαπωθητικών που μπορούμε να αξιοποιήσουμε. Ειδικά την περίοδο του καλοκαιριού που περνάμε περισσότερο χρόνο εξωτερικούς χώρους, χρειαζόμαστε κάποιο αποτελεσματικό όπλο απέναντι στα έντομα.

Στην παρακάτω λίστα σας παρουσιάζουμε μερικά φυσικά συστατικά τα οποία είναι αποδεδειγμένο πως απωθούν τα κουνούπια και πολλά άλλα ενοχλητικά ζωύφια, χωρίς να μπείτε στην διαδικασία να φωνάξετε εξειδικευμένα συνεργεια καθαρισμου..

Ένα από τα πιο γνωστά συστατικά, είναι το έλαιο σιτρονέλας. Το ιδιαίτερο άρωμά του απομακρύνει τα έντομα όπως κανένα άλλο φυσικό εντομοαπωθητικό. Μπορείτε να το βρείτε σε υγρή μορφή ή σε κεράκια, τα οποία είναι αποτελεσματικότερα γιατί το άρωμα τους έχει μεγαλύτερη διάρκεια.

Ένα ακόμα συστατικό που υπάρχει σε κάθε σπίτι, ή αν δεν υπάρχει μπορείτε να το προμηθευτείτε εύκολα, είναι το δεντρολίβανο. Στην περίπτωση ειδικά που σας ενοχλεί το άρωμα από το κλασσικό φιδάκι, μπορείτε να το αντικαταστήσετε καίγοντας σε ένα μπολάκι μερικά φύλα δεντρολίβανου. Το άρωμα του έχει επίσης εντομοαπωθητικές ιδιότητες.

Δύο ακόμη έλαια που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε είναι το έλαιο ευκαλύπτου και το έλαιο σόγιας. Όπως και το έλαιο σιτρονέλας, μπορείτε να τα βρείτε είτε σε υγρή μορφή είτε ως κεριά.

Προσοχή στην επιλογή του αντηλιακού μας.

sun

Ποιος δεν θέλει να αποκτήσει ένα όμορφο μαυρισμένο σώμα το καλοκαίρι; Τα άτομα νεαρότερων ηλικιών συνήθως το έχουν ως νούμερο ένα στην to-do-list για το καλοκαίρι τους. Δίνουν τόση μεγάλη έμφαση σε αυτό που κάθονται στην παραλία με τις ώρες, αμελώντας έναν πολύ σημαντικό παράγοντα, το σωστό αντηλιακό. Η επιλογή του σωστού αντηλιακού είναι πολύ πιο σημαντική από όσο νομίζετε και παρόλο που παντού γύρω μας ακούμε για αυτό το θέμα και για αντηλιακά με υψηλό δείκτη προστασίας, λίγοι είναι εκείνοι οι οποίοι όντως χρησιμοποιούν τα κατάλληλα αντηλιακά.

Η υπεριώδης ακτινοβολία του ηλίου είναι επικίνδυνη πλέον, οπότε το δέρμα μας χρειάζεται επιπλέον προστασία το καλοκαίρι που είναι εκτεθειμένο στον ήλιο περισσότερο. Αυτή η υπεριώδης ακτινοβολία προκαλεί γήρανση του δέρματος αλλά συμβάλει και στην εμφάνιση καρκίνου του δέρματος.

Επομένως είναι πολύ σημαντική η χρήση αντηλιακού με υψηλό δείκτη προστασίας για την προστασία του σώματος μας.

Γενικότερα θα πρέπει να θυμάστε:

  • Τα αντηλιακά που είναι αδιάβροχα είναι καλύτερα για όσους μένουν πολύ ώρα μέσα στο νερό.
  • Χρειάζεται τακτική χρήση του αντηλιακού έτσι ώστε να υπάρχει πάντα πάνω στην επιδερμίδα μας.
  • Θυμόμαστε να βάλουμε αντηλιακό τουλάχιστον μισή ώρα πριν μπούμε στο νερό, έτσι ώστε το δέρμα μας να το απορροφήσει πλήρως.

Προβλήματα με σκολίωση και κύφωση στους νέους.

back-pain

Η σκολίωση είναι πλέον ένας όρος που ακούγεται πολύ συχνά όταν αναφερόμαστε σε παιδιά και εφήβους. Αφορά την παραμόρφωση της σπονδυλικής παραπάνω από το φυσιολογικό, με αποτέλεσμα την δημιουργία αριστερής ή δεξιάς κλίσης του σώματος.

Ο βαθμός της σκολίωσης και μέγεθος του προβλήματος μετριέται σε μοίρες, ξεκινώντας από 20 μοίρες φθάνοντας μέχρι 40 και άνω που θεωρούνται και οι σοβαρότερες περιπτώσεις. Η σκολίωση θεωρείται ότι έχει κληρονομικό υπόβαθρο. Όσο το δυνατό νωρίτερα διαγνωστεί τόσο ευκολότερη είναι η αντιμετώπιση της. Η διάγνωση της σε πρώτο στάδιο γίνεται από τους ίδιους τους γονείς, οι οποίοι παρατηρούν διαφορές στα σώματα των παιδιών τους, όπως δηλαδή αν η μία ωμοπλάτη είναι σε διαφορετικό ύψος από την άλλη. Σε δεύτερο στάδιο, η εξέταση από έναν ειδικό γιατρό και οι ακτινολογικές εξετάσεις, επιβεβαιώνουν το πρόβλημα και προσδιορίζουν το βαθμό του.

Σε περιπτώσεις που η κλίση είναι λίγες μοίρες προτείνεται ως θεραπεία, άσκηση και άθληση, σε συνδυασμό με παρακολούθηση του προβλήματος. Σε πιο προχωρημένα στάδια της σκολίωσης συνιστάται η χρήση ειδικών κηδεμόνων, κινησιοθεραπεία ή διάφορες άλλες ειδικές ασκήσεις. Αν η κλίση ξεπερνάει τις 40 μοίρες, συνήθως είναι απαραίτητη η χειρουργική παρέμβαση.

Ένα παρόμοιο πρόβλημα με τη σκολίωση είναι η κύφωση (ή αλλιώς καμπούρα). Η κύφωση αφορά επίσης την παραμόρφωση της σπονδυλικής στήλης δημιουργώντας κύρτωση παραπάνω του κανονικού. Πρόκειται για μία ασθένεια που μπορεί να εμφανιστεί σε οποιαδήποτε ηλικία του ανθρώπου. Στις νεαρές ηλικίες είναι αποδεδειγμένο πως η στάση τους σώματος επηρεάζει κατά πολύ στην εμφάνιση κύφωσης. Συνήθως στα πρώτα στάδια της είναι εμφανή τα εξής χαρακτηριστικά:

  • Η θέση του κεφαλιού και των ώμων είναι περισσότερο μπροστά από το φυσιολογικό.
  • Υπάρχει αυξημένη λόρδωση στη μέση.
  • Αυξημένη καμπύλη στον αυχένα (αν και μπορεί να εμφανιστεί ή γίνει εντονότερη σε αργότερο στάδιο).

Η κύφωση όπως και η σκολίωση, αντιμετωπίζεται με μεγαλύτερη επιτυχία, πιο εύκολα και γρήγορα αν διαγνωστεί σε πρώιμο στάδιο. Η αντιμετώπιση της συμπεριλαμβάνει το συνδυασμό ασκήσεων και άθλησης, ειδικών υποστηρικτικών μέσων και κηδεμόνων και σε σπάνιες περιπτώσεις διάφορες χειρουργικές μεθόδους.

Αυξάνει τις πιθανότητες εμφάνισης καρκίνου του μαστού το κόκκινο κρέας;

kark-mastou

Αμφιλεγόμενο είναι το θέμα που δημιουργήθηκε για την αύξηση εμφάνισης καρκίνου του μαστού το οποίο βασίζεται σε μία έρευνα του πανεπιστημίου Χάρβαρντ. Η έρευνα υποστηρίζει ότι οι γυναίκες που βρίσκονται σε νεαρή ηλικία, στο τέλος της εφηβείας τους, αν καταναλώνουν πολύ κόκκινο κρέας έχουν μεγαλύτερες πιθανότητες να εμφανίσουν καρκίνου του μαστού μελλοντικά. Επικεφαλής της έρευνας και της ομάδας του Χάρβαρντ ήταν η Μάριαμ Φάρβιντ. Η ομάδα δημοσίευσε στο περιοδικό “British medical journal” πως αν οι γυναίκες αντί για κόκκινο κρέας λάμβαναν κάποιον άλλο συνδυασμό τροφών, οι πιθανότητες να εμφανίσουν καρκίνο θα ήταν λιγότερες. Η ομάδα της Φάρβιντ βασισμένη στην έρευνα που έκαναν κάποιοι επιστήμονες για πολλά χρόνια σε περίπου 90.000 γυναίκες, κατέληξαν στο συμπέρασμα πως η μεγάλη κατανάλωση κόκκινου κρέατος ημερησίως αυξάνει τον κίνδυνο κατά ένα ποσό της τάξης του 13%. Ο ισχυρισμός αυτός δημιούργησε αντιδράσεις στον επιστημονικό κλάδο. Πολλοί επιστήμονες υποστηρίζουν πως μία μοναδική έρευνα δεν είναι αρκετή για να αποδείξει κάτι τέτοιο. Οι γυναίκες που διατηρούν το βάρος τους σε φυσιολογικά επίπεδα αλλά συνάμα έχουν και μια υγιεινή διατροφή σε συνδυασμό με άσκηση, μπορεί να μειώσουν τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου. Παρόλα αυτά, πρέπει να τονιστεί πως ακόμα και κάποια συσχέτιση να υπάρχει στην εμφάνιση του καρκίνου και στο κόκκινο κρέας, όπως έδειξε η έρευνα τον Αμερικανών επιστημόνων, κάθε γυναίκα θα πρέπει να πηγαίνει για έλεγχο στο γιατρό της ετησίως ενώ παράλληλα να ελέγχει και μόνη της το στήθος της για την εμφάνιση ανωμαλιών.

Υγιεινές τροφές για τα παιδιά.

fruits-vegetables

Το ποσοστά της παχυσαρκίας έχουν ανέβει επικίνδυνα τα τελευταία χρόνια. Το ίδιο έχουν και τα ποσοστά της παιδικής παχυσαρκίας. Πολλοί γονείς επιλέγουν να δίνουν στα παιδιά τους διάφορες λιπαρές και μη υγιεινές τροφές με αποτέλεσμα τα παιδιά μεγαλώνοντας να έχουν προβλήματα βάρους αλλά και άλλα θέματα υγείας, όπως υψηλή χοληστερίνη. Θα ήταν καλύτερο οι γονείς να μαθαίνουν στα παιδιά τις τροφές με πολλές θερμίδες και πολλά λιπαρά και να τις αντικαταστήσουν με άλλες που έχουν περισσότερο ασβέστιο, βιταμίνες και τα λοιπά. Μερικές από αυτές είναι:

Γάλα και γιαούρτι. Οι καλύτερες πηγές ασβεστίου, βιταμίνες D και πρωτεϊνών, απαραίτητα για την σωστή ανάπτυξη των οστών των παιδιών.

Φρούτα. Μπορούν να αντικαταστήσουν τα γλυκά και τις σοκολάτες καθώς είναι ένα γευστικό σνακ πλούσια σε βιταμίνες.

Τόνος (και ψάρια γενικότερα). Τα ψάρια είναι πλούσια πηγή πρωτεϊνών. Ο τόνος ιδιαίτερα είναι και ένα πολύ γευστικό ψάρι και κονσερβοποιημένο που αρέσει πολύ στα παιδιά.

Αυγά. Όταν είναι με μέτρο πάντα γιατί έχουν αρκετή χοληστερίνη, είναι μία καλή πηγή πρωτεϊνών, βιταμινών και σιδήρου.

Δημητριακά. Θεωρούνται από τα καλύτερα πρωινά γεύματα που μπορεί να έχει το παιδί. Είναι γευστικά, χορταστικά και περιέχουν πάρα πολλά θρεπτικά στοιχεία.

Λαχανικά. Το ιδανικό θα ήταν κάθε γεύμα να συνοδεύεται και από κάποιο λαχανικό. Η αλήθεια είναι όμως πως τα παιδιά τα αποφεύγουν , όπως το μπρόκολο ή το σπανάκι. Ο συνδυασμός τους με ρύζι, πατάτες ή κρέας μπορεί αρέσει καλύτερα στα παιδιά.

Λίγα λόγια για το σύνδρομο Down.

down

Το σύνδρομο down πρόκειται για μία χρωμοσωμική ανωμαλία η οποία κληρονομείτε από τους γονείς, αν ένας από αυτούς είναι φορέας. Σε διεθνή επίπεδο, τα άτομα με αυτό το σύνδρομο είναι 1 στους 700. Συγκεκριμένα στην Ελλάδα είναι 1 στους 770. Από την εποχή που ανακαλύφθηκε μέχρι σήμερα έχουν γίνει σημαντική πρόοδος και έρευνα για τα άτομα με σύνδρομο down. Γενικότερα η ευαισθητοποίηση του κόσμου παγκοσμίως είναι πολύ μεγάλη και γίνεται σημαντική προσπάθεια για να μπορέσουν τα άτομα αυτά να έχουν μια φυσιολογική και όμορφη ζωή.

Όταν παρατηρήθηκε για πρώτη φορά το 1866 από τον βρετανό γιατρό Jonh Langdon Down, θεωρούταν ότι επειδή τα άτομα αυτά είχαν χαρακτηριστικά που θυμίζουν την μογγολική φυλή, αλλά και επειδή όπως πίστευαν τότε, οι χώρες που βρίσκονται μακριά από την Ευρώπη έχουν χαμηλότερη νοημοσύνη, ο John Down ονόμασε την ασθένεια μογγολοειδής ιδιώτης. Ο όρος ιδιώτης βασίζονταν στην αρχαιοελληνική σημασία του, που σημαίνει χαζός.

Αρχικά θεωρούσαν πως η ασθένεια οφείλονταν σε άλλες ασθένειες όπως τη σύφιλη ή την επιληψία. Η σύνδεση του συνδρόμου με την ηλικία της γυναίκας και την κληρονομικότητα έγινε πολύ αργότερα.

Στην εποχή μας, είναι δυνατή η διάγνωση πιθανής ύπαρξης του συνδρόμου στις εγκύους όταν βρίσκονται στο πρώτο τρίμηνο της εγκυμοσύνης.

Διάφορες έρευνες έχουν δείξει πως η λήψη φυλλικού οξέος γυναίκες που προσπαθούν να μείνουν έγκυες ή που είναι ήδη, μειώνει τις πιθανότητες εμφάνισης του συνδρόμου.

Δεν υπάρχει θεραπεία για το down, παρόλα αυτά σε περιπτώσεις που υπάρχουν διάφορα άλλα προβλήματα υγείας, υπάρχουν χειρουργικές και φαρμακευτικές λύσεις.

Εμβολιασμοί. Ακίνδυνοι ή όχι;

emvolia

Σχετικά με το θέμα των εμβολιασμών υπάρχουν πλέον πάρα πολλές απόψεις για το αν είναι όντως χρήσιμοι ή όχι. Πάρα πολλοί άνθρωποι, ανάμεσα τους και γιατροί, υποστηρίζουν πως τα εμβόλια κάθε άλλο από ευνοϊκά είναι. Οι γονείς προβληματίζονται ιδιαίτερα για το ποιο μονοπάτι πρέπει να επιλέξουν. Με την πάροδο του χρόνου, εμφανίζονται όλο και περισσότερες περιπτώσεις παιδιών που έχουν εμφανίσει σοβαρά συμπτώματα μετά από κάποιο εμβόλιο. Μερικά από αυτά είναι: αυτισμός, εγκεφαλοπάθειες, σύνδρομο down, επιληψία, παράλυση, αλλεργίες ακόμα και θάνατος. Υπάρχουν επίσης καταγεγραμμένες ιστορικές περιπτώσεις που εμβολιασμένα παιδιά εμφάνιζαν σοβαρά προβλήματα υγείας ή εμβολιασμένη άνθρωποι αρρώσταιναν από την ασθένεια για την οποία είχαν εμβολιαστεί. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι την περίοδο επιδημίας της ευλογιάς το 1970, στην διάρκεια της οποίας εμβολιασμένοι άνθρωποι κατά της νόσου, προσβλήθηκαν από αυτή. Υπάρχουν και πάρα πολλές περιπτώσεις παιδιών που μετά τον εμβολιασμό εμφάνισες πολύ σοβαρά προβλήματα υγείας, μη ανατρέψιμα, όπως επιληπτικές κρίσεις ή καρδιολογικές παθήσεις. Κατά τον εμβολιασμό για μία νόσο, εισέρχεται στον οργανισμό ο ίδιος ο ιός της ασθένειας σε πιο εξασθενημένη μορφή. Αυτή η διαδικασία όμως είναι αβέβαιο για το τι παρενέργειες να επιφέρει. Πάρα πολλοί γιατροί τονίζουν πως πρόκειται για μία αχρείαστη διαδικασία, καθώς επίσης μπορεί να είναι επιβλαβής για τα παιδιά. Οι υποστηρικτές του θέματος θεωρούν ότι τα εμβόλια είναι απαραίτητα. Βέβαια το θέμα είναι ποιοι είναι οι υποστηρικτές. Οι εμβολιασμοί των παιδιών αποφέρουν εκατομμύρια κάθε χρόνο, καθώς ολόκληρα συστήματα βασίζονται πάνω σε αυτούς. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελούν τα ασφαλιστικά ταμεία της Γερμανίας, τα οποία την δεκαετία του 70, δαπάνησαν το αστρονομικό ποσό των 300.000.000 μαρκών περίπου για μία μόνο δόση για το εμβόλιο της ιλαράς, της φυματίωσης, της ερυθράς και του κοκκύτη. Το συμπέρασμα όλων αυτών δεν είναι ότι τα εμβόλια δεν είναι απαραίτητα. Πρέπει όμως να τονιστεί πως είναι απαραίτητη η ελεύθερη βούληση των ατόμων για το αν θα εμβολιαστούν ή όχι αλλά και η αποζημίωση σε περίπτωση που εμφανιστούν άσχημες παρενέργειες.